Wat zoek je precies?
Sluit menu y

Adverteren in het Finnik Autorapport

Duidelijk in beeld bij autoliefhebbers en autokopers

Met 1 miljoen actieve gebruikers en bijna 40 miljoen autorapporten per jaar is Finnik de Autoriteit op het gebied van auto informatie op kenteken niveau. Heb je een relevante boodschap voor ons publiek, dan werken we graag met je samen.

Neem contact op met Finnik via hallo@finnik.nl

Over Finnik

Finnik is sinds januari 2015 het online platform dat consumenten zeker maakt over auto’s met het meest uitgebreide autorapport van Nederland. Met jaarlijks bijna 40 miljoen kenteken checks is Finnik de Autoriteit op het gebied van objectieve auto-informatie. Bovendien biedt Finnik veel content over het zoeken, kopen, rijden en verkopen van een auto. Finnik is onderdeel van VWE, dat voorziet in voertuiginformatie en -documentatie.

Finnik in cijfers

Rapporten en unieke bezoekers

  • 35 miljoen autorapporten in 2017
  • Gemiddeld worden meer dan 100.000 kentekens per dag gecheckt
  • 1 miljoen unieke gebruikers (app en web)

App

  • Van 60.000 naar 2 miljoen downloads in 3,5 jaar
  • 10.000 – 20.000 nieuwe downloads per maand
  • Dagelijks 50.000 actieve gebruikers

Profiel Finnik gebruiker

  • Autorijders, autokopers, autoliefhebbers
  • 75% in de leeftijd van 25 – 54
  • 80% man
  • 91% van het gebruik van Finnik is voor privé doeleinden
  • 21,4% van de gecheckte kentekens staan op het moment van spotten bij een garagebedrijf
  • Van 20% van de gespotte auto’s verloopt de APK binnen 2 maanden
  • 45% gebruikt Finnik voor koop en verkoop van een auto, 29% voor koop

Advertentiemogelijkheden

Adverteren op het Finnik platform is effectief voor zowel conversie als branding. Uit onderzoek is gebleken dat autokopers bewust kiezen tussen specifieke merken. Wij tonen advertenties alleen wanneer deze relevant zijn voor de kopers en dus ook voor jou, zodat je de potentiële klant bereikt. We kunnen segmenteren tot op kenteken niveau.

Campagne voorbeelden

  • Airco campagne van een automerk: Een automerk wil al haar auto’s met een airco oproepen naar de dealer te komen om de airco te laten controleren voordat de zomerhitte toeslaat. De campagne is gericht op zowel branding als conversie.
  • Autoverzekering: Een verzekeringsmaatschappij wil zoveel mogelijk auto’s verzekeren. De campagne is gericht op branding en conversie.
  • Pechhulp: Een pechhulp dienstverlener wil alle autobezitters verleiden om een abonnement af te sluiten. De campagne is gericht op conversie.

Segmentatiemogelijkheden

Wij kunnen voor advertenties op ons autorapport segmenteren tot op kenteken niveau. Alle mogelijke segmenten zijn denkbaar. Van adverteren op de nieuwe modellen van één, twee of drie automerken tot adverteren op auto’s die 6 weken voor de APK zitten, ouder zijn dan 6 jaar met een cataloguswaarde tot 60.000 euro. We kunnen segmenteren op bijna alles wat je kan bedenken.

Finnik Importeurspakket

Wil je als importeur jouw merk voortdurend onder de aandacht brengen van een breed publiek auto- en/of motorrijders met relevante boodschappen? We hebben een aantrekkelijk pakket samengesteld op basis van onze ervaring en een uitgebreide analyse van het gebruik van het Finnik platform. Met het importeurspakket word je in staat gesteld nieuwe modellen onder de aandacht te brengen van jouw eigen merkrijders. Advertenties van occasions worden getoond aan geïnteresseerde autokopers en op het juiste moment kan een banner of knop getoond worden aan de Finnik gebruiker met een aanbod voor bijvoorbeeld onderhoud, APK, zomercheck of wintercheck. Ook private lease aanbiedingen kunnen aan een relevant publiek worden getoond.

Advertentiemogelijkheden

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk? Mail ons op hallo@finnik.nl!

Bekijk een Autorapport door een kenteken hieronder in te vullen

Vul een kenteken in